גו טקסי - מכירת מונית , קניית מונית ,קניית זכות ציבורית למונית
מכירת זכות ציבורית למונית,  השכרת מונית בפיקס.
 


גו טקסי

גוטקסי | Go Taxi | לוח קניית מונית, מכירת מונית, החלפת מונית, השכרת מוניות, זכות ציבורית, השכרה ומכירת זכות. אתר הבית של המוניות בישראל.


 
 
 מבצעים חמים ב- GoTaxi !


ריאיון עם רואה חשבון אבי כהן על מיסוי בענף המוניות
מה ניתן לעשות על מנת שנהג מונית ירוויח יותר?
רואה חשבון אבי כהן סוקר את השינויים האחרונים בענף
 
ענף המוניות הוא אחד מענפי
התחבורה הציבורית המרכזיים
בישראל. לפי הערכות, הנסיעות
בו מהוות כ 15%- מכלל הנסיעות בארץ
וכ 600,000- נוסעים משתמשים במוניות.
מספר הנהגים בענף הינו כ 40,000- )על
פי נתוני משרד התחבורה(.
נפגשנו עם רואה חשבון, אבי כהן
והשותפה שלו, שגית תורג'מן, העוסקים
בענף המוניות כדי לקבל חוות דעת על
הענף באופן כללי.

כמה נהג מונית מרוויח
בממוצע בענף?

הפדיון היומי ליום עבודה של 12 שעות
הינו 800-1000 שקל ליום בממוצע.
בתקופה האחרונה הענף עבר תהפוכות
קיצוניות בעקבות כניסת תחנות מוניות
גדולות שגרמו להוזלת מחיר נסיעה.

מה הכוונה לתהפוכות בענף?
התברר לנו שנהגים עצמאיים לא מודעים
לעלויות החודשיות הכוללות בין היתר:
תיקוני רכב, ביטוחים תשלומים למוסדות,
ירידת ערך, אישור הפעלת מונית וכו'.
למעשה בבדיקות השוטפות והשנתיות
מבינים שייתכן והתחום אינו רווחי כפי
שחושבים ומוזילים את מחיר הנסיעה, כך
שריווחיות הענף נשחק.

מה ניתן לעשות על-מנת שנהג
מונית ירוויח יותר?

קיימת נטייה לחשוב שהימנעות מתשלום
למוסדות )מס ערך מוסף, מה הכנסה
וביטוח לאומי( יפחית את ההוצאות
ולמעשה יישאר יותר כסף "בכיס". זוהי
חשיבה מוטעית, לכל עוסק יש נקודות זיכוי
המקנות הנחה בנטל המס ולכן ברווח של
כ 6,000- שקלים לערך לחודש מתחילים
לשלם מס הכנסה. בנוסף, התשלומים
לביטוח לאומי מוכרים כהוצאה בדוח
השנתי וגם הם מבטחים את הנהג מפני
מקרים של אובדן כושר עבודה ופגיעה
בעבודה.
עוסק שלא מדווח על ההכנסות בצורה
נאותה מסתכן בכך שכשירצה לקבל
משכנתא מהבנק לא יהיה זכאי ובמקרה
של הצהרת הון יתקשה להסביר מהיכן
הכסף.
רצוי שנהג מונית ישקול באיזה סוג רכב
לנהוג, שיהיה רכב אמין ובעל ירידת ערך
נמוכה, שני גורמים אלו מביאים לחסכון
בעלויות וטיפולים במוסך. לעיתים עדיף
לעבוד כשכיר מאשר להיות עצמאי כלומר
לשכור מונית ב-"פיקס פרייס".
קיימות הטבות מס בסוף השנה כמו
הפקדות לקרן השתלמות וקרן פנסיה
שדואגות לעתיד הנהג. מומלץ לנהל רישום
של ההוצאות השוטפות והחריגות ולוודא
שנרשמו כראוי בספרי הנהלת החשבונות.

מהן עיקר ההוצאות במונית?
אין ספק שהסולר מהווה הוצאה עיקרית
ובחלוף השנים חלה עליית מחירים לליטר
סולר. בחודש ספטמבר בשנת 2009 נקבע
כי נהג מונית זכאי להחזר כספי ישירות
לחשבון הבנק שלו בעבור צריכת הסולר
)החזר בלו(. הדיווח נעשה בצורה מסודרת
וקיימים תנאים לקבלת ההחזר כגון תיק
במס ערך מוסף )עוסק מורשה(, מילוי חד
פעמי של טופס הסדר, דיווחים במועד
סולר. בחודש ספטמבר בשנת 2009 נקבע
כי נהג מונית זכאי להחזר כספי ישירות
לחשבון הבנק שלו בעבור צריכת הסולר
)החזר בלו(. הדיווח נעשה בצורה מסודרת
וקיימים תנאים לקבלת ההחזר כגון תיק
במס ערך מוסף )עוסק מורשה(, מילוי חד
פעמי של טופס הסדר, דיווחים במועד
וכו'. ישנן הוצאות נוספות לא צפויות שיש
לקחת בחשבון כמו בלאי רכב, תיקונים לא
צפויים וירידת ערך של המונית.

מה דעתכם המקצועית על הענף?
ענף נהגי המוניות תחרותי, קשה,
בעל שעות עבודה מרובות ואף נאלץ
להתאים את עצמו ללקוחות בעקבות
הסמארטפונים והאפליקציות המאפשרות
להזמין מונית בין רגע. בשנים האחרונות
התרחשו שני שינויים מרכזיים שערערו
את הענף: כניסה של אפליקציות חדשות
והתייקרות העלויות לנהג.
במקרים רבים קיימת התנהלות לא נכונה
לנהגים כתוצאה מחוסר ידע והכוונה,
נהגים רבים לא יודעים שיש חובת
התנהלות מסוימת ומצד שני
צריכים עזרה לפרסם את
המונית שלכם ? חייגו אלינו.
Go Taxi  גו טקסי לוח מוניות
לפרסום ב גו טקסי צרו קשר.
פרסום ושיווק :

052-2512357

טלפון תמיכה :

 054-7526621

 

דוא"ל :info@gotaxi.co.il

     

http://www.Gotaxi.co.il   גו טקסי לפרסום צרו קשר.   פרסום ושיווק :0522512357   טלפון לתמיכה בתפעול האתר: 0547526621  דוא"ל : info@gotaxi.co.il